Je onzekerheid wegdenken

Emoties
Emoties
Je onzekerheid wegdenken
Loading
/

Cliënten vertellen vaak hoe vervelend het voelt om onzeker te zijn. Ze spreken over vervelende lichamelijke sensaties zoals een bonkend hart, klamme handen, hitte over hun hele lijf of een dichtgeknepen keel. Alsof dat nog niet erg genoeg is, spreken ze over de invloed van onzekerheid op hun zelfbeeld, zelfliefde, zelfwaardering en zelfvertrouwen. Vaak melden ze hoe onzekerheid hun gedrag beïnvloed. Ze doen anders dan ze willen doen. Geen wonder dat er zoveel mensen af willen van hun onzekerheid. Soms leren zij onzekerheid wegdenken. Bijvoorbeeld met deze oefening.

Hoe leer je onzekerheid wegdenken met deze podcast?

  • De podcast begint met twee verhaaltjes.
  • Zo leer je kortweg over Rationeel Emotieve Therapie (RET) van A. Ellis.
  • Je leert welk stappenplan Ellis maakte en hoe dat helpt bij je onzekerheid wegdenken.
  • Daarna komt oefenen, oefenen en nog meer oefenen.

Meer verdieping over cognitieve psychologie?

OverPsychologie publiceerde al vele artikelen over cognitieve psychologie. Bekijk daarom één van de onderstaande artikelen nog eens.

Omdat al dat oefenen veel volharding kost, is het fijn om samen te oefenen. Bijvoorbeeld met een therapeut. Je kunt ook gebruik maken van de inzichtkaarten. Op deze kaarten lees je instant rationele gedachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.