Podcast: Tips voor effectief online daten

Podcasts
Podcasts
Podcast: Tips voor effectief online daten
/

Nederlanders kunnen al meer dan 20 jaar online daten. Toch groeit het aantal singles. Komt dit door ineffectief online daten? En zo ja, welke tips zijn er dan voor effectief online daten. Over Psychologie dook in verschillende online onderzoeken. De bronnen vind je onderaan bij het uitgeschreven artikel ‘Effectief online daten‘.

De tips voor effectief online daten

Over Psychologie onderzocht online daten op vijf verschillende thema’s. Te weten; de vleeskeuring, de veiligheid, het plezier, verwachtingen en eigen verantwoordelijkheden. We vonden de volgende vier algemene tips voor effectief online daten:

  • Niet te snel oordelen op uiterlijk en elkaar een kans geven
  • Plezier en veiligheid in balans brengen
  • Je verwachtingen opmerken en je gedrag open houden
  • Flirten in de driedimensionale wereld omarmen

Ben je nieuwsgierig naar de context van deze lijst met tips? Luister eerst naar deze podcast. Lees daarna het artikel ‘Effectief online daten‘ nog eens.

Specifieke tips voor tegengaan van vleeskeuring

  • Oordeel niet te snel op uiterlijk
  • Geef elkaar een eerlijke kans
  • Wees je bewust van de imperfectie van liefde

Balanceer tussen veiligheid en lucht

  • Spreek niet te snel af en ontmoet elkaar op een fijne plek
  • Geef jezelf niet meteen bloot
  • Heb plezier en probeer eens wat nieuws uit
  • Ontwikkel jezelf individueel náást relationeel

Managen van verwachtingen en nemen van verantwoordelijkheid

Nóg meer tips voor effectief online daten

Deze podcast is een audio versie van het artikel ‘Effectief online daten‘ dat Over Psychologie in de zomer van 2020 publiceerde. Daarna publiceerde Over Psychologie nog drie artikelen over online daten. Deze drie artikelen verschijnen de komende tijd allemaal als podcast. Mis ze niet en schrijf je meteen in voor onze nieuwsbrief.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.